nuffnang :D

Tuesday, October 9, 2012

"YA ALLAH! ULAR!"

SALAM..

Hari ni aku nk share pasal Ular. Apa itu Ular?

Ular adalah reptilia tidak berkaki, berdarah sejuk yang berkait rapat dengan mengkarung (lizard), yang berkongsi aturan biologi Squamata. Sub-aturan ular ialah Serpentes. Terdapat juga beberapa mengkarung tidak berkaki yang kelihatan seperti ular, tetapi tidak berkait dengan ular. Peminat ular dikenali sebagai ofiofilia, takut akan ular dikenali sebagai "ofidiofobia" (bahasa Inggeris: snakephobia). Pakar ular dikenali sebagai ahli ofiofilia (bahasa Inggeris: ophiologist).

hari tu.. tergerak hati untuk lepak lepak kat rumah cousin aku kat sebelah rumah je. Masa aku tengah duduk dgn uncle aku kan.. tiba tiba tu.. "YA ALLAH ULARRR! YANGG ULARR!" aunty aku menjerit panggil uncle aku. Tetiba je dgn sepantas kilat aunty aku dh ada kat depan kami dgn tercungap2 cakap ada ular kt dlm bilik dia. Aku wat xtau je sbb aku memang tkt dgn binatang yg satu tu buatnya aku dibahamnya sebab aku xtau lagi size dia kan. hahah~ 
So uncle aku pun pergila dlm bilik dia untuk cari ular yg aunty aku maksudkan.. Aunty aku dah menangis2 dah. Aunty aku memang gitu xleh nk terkejut sikit memang terus menangis lah. Aku masih berada di tempat yg sama sebab xbrani nk tengok. 15 minit uncle aku dlm bilik masih gak xjumpa ular tu. Dia keluar dan cari 'torchlight' dan masuk semula dalam bilik.Suluh punya suluh tiba2 dia nampak ular tu dan nasibb baik ular tu xdpt nk lari sebab uncle aku kepit dgn penyepit. hahaha, Begitu la kisah dia. ular tu pun sebesar ibu jari tapi boleh lah menakutkan sebab panjang ueww aku memang xleh dgn ular ni. tapi aku sempat gak amik sikit pic ular tu. 

ular yg aku sendiri xtau nama berwarna hitam putih. ignore je mata uncle aku yg tertutup tu haha.

tu je. jangan main2 dgn ular bisanya tiada tandingan! thanks and keep reading!

No comments:

Post a Comment